Dezvoltarea strategiei

În trecut, organizațiile se concentrau asupra îmbunătățirii proceselor interne. Sporirea eficienței, reorganizarea și reducerea costurilor au fost, toate, teme foarte presante. Astăzi, constatăm că organizațiile sunt mai preocupate de dezvoltarea viziunii și a strategiei aferente acesteia. Motivul este simplu. Trebuie să concurezi cu lucruri intangibile, precum serviciile sau satisfacția clientului. Asta înseamnă că angajații fac diferența. Pentru aceasta, trebuie să înțeleagă foarte bine cum vrea compania respectivă să facă afaceri. Alte întrebări ar fi: Care vă este scopul? Cine vreți să fiți și care sunt calitățile voastre unice? Aceste întrebări impun o viziune. O viziune care mobilizează oamenii, care stabilește direcția și conferă energie.

Un studiu recent efectuat în Europa indică faptul că managerii de top au nevoie de o viziune clară:

  •  75% dintre managerii chestionați au răspuns că este momentul să dezvolte o viziune clară
  •  72% dintre manageri simt lipsa unei viziuni care inspiră
  •  80% recunosc beneficiile practice ale unei viziuni
  •  11% nu văd care sunt beneficiile practice și
  •  5% afirmă că beneficiile depind de situație

Numeroși manageri sunt convinși că succesul în viitor al organizației va depinde tot mai mult de abilități ce țin de leadership, comunicare și viziune și mai puțin de factorii “hard”.

Dacă vă uitați la procentele de mai sus: Unde vă poziționați acum? Și încotro vreți să vă îndreptați în viitorul apropiat? Avem experiență vastă, atât în elaborarea viziunii și strategiei, cât și în implementarea acestora. Privim lucrurile din perspectiva și viziunea dumneavoastră și indicăm procesele pe care le considerăm adecvate pentru dumneavoastră. Elaborăm viziuni și strategii practice și ușor de pus în aplicare. În workshopurile pe care le organizăm oferim numeroase exemple de organizații care se bucură de succes în primul rând datorită viziunii lor puternice. Și ne ajutăm clienții să dezvolte o astfel de viziune.