Blog Posts

Bonusuri? Sau avem alte metode?

Când vorbim despre bonusuri, ne gândim automat la bani. În multe companii, bonusul este folosit ca și mijloc de motivare. Și, de fapt, știm că, de peste 40 de ani, metoda ”recompensă (=bonus) și pedeapsă” nu funcționează ca factor motivator și, mai important, nici măcar în beneficiul companiei. De fapt, funcționează chiar împotriva companiei atunci când bonusul nu este legat de un bun indicator-cheie de performanță. Totodată, de peste 40 de ani știm că motivarea nu provine de la bonusuri.

Citeste mai mult

Echilibrul între muncă și viață. Întrebări esențiale despre viață, la locul de muncă

Adeseori, nu ne dăm seama cât de importantă este munca în viața noastră. Oamenii din România lucrează multe ore. Zece ore pe zi nu reprezintă excepţia. În aceste cazuri, oamenii petrec 30% din timpul lor la muncă, tot 30% pentru familie şi prieteni şi 40% din timp îl petrec dormind și călătorind. Şi includem aici și weekend-ul. Deci, eu cred că este foarte important să ne gândim la acele întrebări despre viaţă.

Citeste mai mult

Bonusuri!?

Bonusurile, în acest articol, înseamnă bonusuri în bani, care sunt menite să sporească motivația. Și o motivație sporită crește performanța. Dar chiar este cazul? Când oamenii primesc un bonus, două variabile sunt importante: CÂND îl primesc și CÂT primesc. Și aceste variabile sunt legate între ele. Haideți să aruncăm o privire mai atentă asupra acestor două variabile.

Citeste mai mult

Sunt femeile lideri mai buni?

Leadership-ul este în totalitate despre relații. În calitate de lider, nu este nevoie să te întrebi dacă relaționezi cu angajații, întrebarea ce se impune se referă la calitatea acestor relații. Și, în general vorbind, femeile sunt mai bune decât bărbații în gestionarea relațiilor. Bărbații sunt mai buni în ceea ce privește conținutul subiectului. De asemenea, un aspect foarte important, dar care contează mai puțin în leadership în ziua de astăzi. Și, totodată, cercetările dovedesc acest lucru.

Citeste mai mult

Lideri vs Dictatori

Cum putem recunoaşte stilul de conducere dictatorial? De fapt, acest lucru este destul de simplu de aflat. Un dictator nu pune întrebări. Pentru că un dictator nu este interesat de părerile celorlaltor oameni. Dictatorul se aşteaptă ca oamenii din echipa lui sau a ei să-l urmeze fără să pună întrebări și fără să pună la îndoială autoritatea lui sau a ei. Dictatorul nu permite greșeli. Dictatorii aşteaptă o performanţă ridicată, de cea mai bună calitate, tot timpul.
Acest articol a fost publicat în revista Cariere în data de 25 aprilie 2017.

Citeste mai mult

Asertivitate vs Agresivitate la locul de muncă

În companiile de succes, angajații asertivi şi liderii merg mână în mână. Shanon Anthony Bower descrie diferenţa dintre oamenii asertivi şi agresivi după cum urmează: ”Diferenţa esențială dintre a fi asertiv şi a fi agresiv constă în modul în care cuvintele și comportamentul nostru afectează drepturile şi starea de bine a celorlalți.” Puteți citi mai multe despre acest subiect în articolul publicat în Revista BIZ, în data de 7 aprilie 2017.

Citeste mai mult

Dragi femei, acceptați-vă slăbiciunile!!

Când mi s-a cerut să scriu un articol special dedicat zilei de 8 Martie, am avut în minte câteva opțiuni. Aș putea să scriu despre un subiect la modă în lumea afacerilor: Diversitatea de gen. Dar aș prefera ca firmele să fie interesate mai mult de Diversitatea minții.

Citeste mai mult

Liderul și ”yes-man”-ii săi

Când văd că într-o echipă de management există discuții despre o decizie, sugerez de fiecare dată să se caute și o a treia posibilitate, care să nu fie o intersecție a celorlaltor două posibilități. Premisă: dacă oamenii nu sunt de acord cu aceste decizii, există o șansă reală ca cele două soluții să nu fie cele mai bune. Căutați și a treia alternativă.

​Puteți citi mai multe în articolul publicat în Revista BIZ, în data de 28 februarie 2017.

Citeste mai mult

Cum afectează negativismul randamentul la locul de muncă

După unul dintre seminariile mele, am rămas seara la o bere cu Dragoș, unul dintre manageri. Era clar pentru mine că lui Dragoș îi plăcea jobul lui. Vorbea entuziasmat despre companie și despre modul în care colaborează cu colegii. Fața lui s-a schimbat atunci când a început să vorbească despre echipa lui. Conducea o echipă de 12 oameni, toți simpatici și muncitori, mi-a mărturisit el, doar Liviu era o adevărată dramă.

Citeste mai mult

Workaholicii și Crăciunul

Probabil cunoașteți unele persoane pentru care ziua de odihnă nu vine niciodată. Există întotdeauna un e-mail de citit şi de răspuns, un apel telefonic "urgent" sau chiar o extra-vizită la birou în weekend. Ar putea fi vorba despre un workaholic (o persoană dependentă de muncă). Am găsit o zicală ce îl descrie foarte frumos pe un workaholic: ”Workaholic” este cel care, aflat pe pârtia de schi, visează să revină la lucru, ”Hard worker” este cel care muncește din greu la birou și visează că se află pe pârtia de schi. Gândește-te o clipă ce ești tu: workaholic sau hard worker?

Citeste mai mult

Donald Trump împotriva standardului de leadership

Lumea întreagă este, mai mult decât altă dată, interesată de președinția lui Donald Trump. Este clar că, campania lui Donald Trump a fost una neconvenţională, mai precis cea mai dificilă şi grobiană din ultimele decenii. In ciuda scandalurilor, zvonurilor şi acţiunilor oportuniste, el a câștigat alegerile, împotriva tuturor prezicerilor. Dar mai ales comportamentul lui ridică semne de întrebare legate de felul in care el va conduce Statele Unite in următorii patru ani.
​Acest articol a fost publicat și în revista Forbes Romania in data de 16 decembrie 2016 (în limba română).

Citeste mai mult

Leadership: curajul de a fi diferit!!

A te conforma și a copia comportamentul celorlalți, adesea, conduce la un comportament ciudat și irațional. Și observăm acest lucru destul de des în mediul de afaceri. Să copiezi și să faci în mod automat ceea ce competitorul, de asemenea, face. Fiecărui jucător existent în lumea afacerilor îi este frică să își asume riscul și să analizeze în profunzime. Majoritatea afacerilor reprezintă exemple despre asemenea stil de management, dar nimeni nu își mai amintește de ce se procedează în acest fel. Dar aproape nimeni nu îndrăznește să răspundă provocării. Și aici este punctul în care oportunitatea afacerii apare. Dacă ești primul care procedează în mod diferit, acest lucru s-ar putea să îți aducă o grămadă de bani.

Citeste mai mult