Blog Posts

Costul angajaților care pleacă din companie

Cu câteva săptămâni în urmă, am primit un apel telefonic de la Dana. O cunosc pe Dana de câțiva ani. Ea a lucrat ca director de vânzări în Albania pentru o companie multinațională franceză. În 2015, ea a avut curajul să demisioneze și să i se alăture sorei ei, care avea la acea vreme o mică afacere. Sora Danei deținea o mică fabrică de încălțăminte în Tirana, capitala Albaniei. După câteva luni, Dana a preluat afacerea și a devenit unicul proprietar. Motivul a fost că  sora Danei nu era fericită în fruntea companiei, ea a preferat să se retragă și să se ocupe mai mult de aspectele tehnice. Dana și-a folosit foarte bine abilitățile în vânzări deoarece compania a crescut rapid.
Acest articol a fsot publicat in revista BIZ, in data de 27 septembrie 2017.

Citeste mai mult

Un nou trend în afaceri: Brandul de Angajator

O clientă mi-a cerut să mă gândesc, împreună cu ea, la cum să procedeze și la ce ar însemna pentru compania ei implementarea ”Brandului de Angajator”. Coincidența (dacă aceasta există) a fost că, cu puțin timp înainte de solicitarea ei, am participat la prestigiosul seminar ”Brandul de Angajator” al lui Brett Minchington. Brett călătorește în toată lumea pentru a disemina ideile sale și importanța Brandului de Angajator. Definiția lui pentru conceptul de ”Brand de Angajator” este: “Imaginea organizației voastre văzută ca ‘locul de muncă ideal’ în mintea angajaților actuali și a tuturor celor interesați din afara companiei (ex. candidați activi și pasivi/potențiali, clienți)”. Unele companii de renume au înțeles importanța Brandului de Angajator și au început să lucreze la acesta.
Articolul a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro, in data de 26 septembrie 2017.

Citeste mai mult

Ce anume ar trebui să căutați la un nou loc de muncă?

În cadrul activității mele de coach și consultant, întâlnesc o mulțime de oameni. Și ei îmi spun o mulțime de povești/istorii legate de munca și de viața lor personală. Și toate aceste povești/istorii m-au învățat un lucru important: Oamenii sunt foarte agili. Chiar şi atunci când viaţa nu este atât de ”dulce” pentru ei. Nu am întâlnit niciodată o persoană care să fi avut o viaţă perfectă. Întotdeauna au existat atât suișuri, cât și coborâșuri și, uneori, coborâșurile au fost foarte grele. Și cei mai mulți oameni, atunci când privesc inapoi, spun: "Dar trebuie sa faci ceva, viața merge înainte".

Citeste mai mult

Bonusuri? Sau avem alte metode?

Când vorbim despre bonusuri, ne gândim automat la bani. În multe companii, bonusul este folosit ca și mijloc de motivare. Și, de fapt, știm că, de peste 40 de ani, metoda ”recompensă (=bonus) și pedeapsă” nu funcționează ca factor motivator și, mai important, nici măcar în beneficiul companiei. De fapt, funcționează chiar împotriva companiei atunci când bonusul nu este legat de un bun indicator-cheie de performanță. Totodată, de peste 40 de ani știm că motivarea nu provine de la bonusuri.

Citeste mai mult

Concedierea: Un nou început sau sfârșitul lumii??

John avea 55 de ani, iar în ultimii 10 ani, condusese departamentul de mentenanță. La acea vreme, eu eram directorul de resurse umane. John mă vizita săptămânal, întrebându-mă când ar putea fi pensionat anticipat. Voia să se bucure de viață și, în mod special, să petreacă timpul cu nepoții săi. Din nefericire, trebuia să îl dezamăgesc de fiecare dată. Pensionarea anticipată era doar pentru acei angajați al căror loc de muncă ar fi fost desființat. Câteva luni mai târziu, am fost nevoiți să facem o restructurare majoră din cauza rezultatelor financiare proaste. Aveam posibilitatea să desființăm locul de muncă al lui John. Și el a fost primul pe lista oamenilor care ar fi putut să plece, aplicând procedura pensionării anticipate. 
Acest articol a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro, in data de 21 iulie 2017.

Citeste mai mult

Echilibrul între muncă și viață. Întrebări esențiale despre viață, la locul de muncă

Adeseori, nu ne dăm seama cât de importantă este munca în viața noastră. Oamenii din România lucrează multe ore. Zece ore pe zi nu reprezintă excepţia. În aceste cazuri, oamenii petrec 30% din timpul lor la muncă, tot 30% pentru familie şi prieteni şi 40% din timp îl petrec dormind și călătorind. Şi includem aici și weekend-ul. Deci, eu cred că este foarte important să ne gândim la acele întrebări despre viaţă.

Citeste mai mult

Bonusuri!?

Bonusurile, în acest articol, înseamnă bonusuri în bani, care sunt menite să sporească motivația. Și o motivație sporită crește performanța. Dar chiar este cazul? Când oamenii primesc un bonus, două variabile sunt importante: CÂND îl primesc și CÂT primesc. Și aceste variabile sunt legate între ele. Haideți să aruncăm o privire mai atentă asupra acestor două variabile.

Citeste mai mult

Sunt femeile lideri mai buni?

Leadership-ul este în totalitate despre relații. În calitate de lider, nu este nevoie să te întrebi dacă relaționezi cu angajații, întrebarea ce se impune se referă la calitatea acestor relații. Și, în general vorbind, femeile sunt mai bune decât bărbații în gestionarea relațiilor. Bărbații sunt mai buni în ceea ce privește conținutul subiectului. De asemenea, un aspect foarte important, dar care contează mai puțin în leadership în ziua de astăzi. Și, totodată, cercetările dovedesc acest lucru.

Citeste mai mult

Lideri vs Dictatori

Cum putem recunoaşte stilul de conducere dictatorial? De fapt, acest lucru este destul de simplu de aflat. Un dictator nu pune întrebări. Pentru că un dictator nu este interesat de părerile celorlaltor oameni. Dictatorul se aşteaptă ca oamenii din echipa lui sau a ei să-l urmeze fără să pună întrebări și fără să pună la îndoială autoritatea lui sau a ei. Dictatorul nu permite greșeli. Dictatorii aşteaptă o performanţă ridicată, de cea mai bună calitate, tot timpul.
Acest articol a fost publicat în revista Cariere în data de 25 aprilie 2017.

Citeste mai mult

Asertivitate vs Agresivitate la locul de muncă

În companiile de succes, angajații asertivi şi liderii merg mână în mână. Shanon Anthony Bower descrie diferenţa dintre oamenii asertivi şi agresivi după cum urmează: ”Diferenţa esențială dintre a fi asertiv şi a fi agresiv constă în modul în care cuvintele și comportamentul nostru afectează drepturile şi starea de bine a celorlalți.” Puteți citi mai multe despre acest subiect în articolul publicat în Revista BIZ, în data de 7 aprilie 2017.

Citeste mai mult

Dragi femei, acceptați-vă slăbiciunile!!

Când mi s-a cerut să scriu un articol special dedicat zilei de 8 Martie, am avut în minte câteva opțiuni. Aș putea să scriu despre un subiect la modă în lumea afacerilor: Diversitatea de gen. Dar aș prefera ca firmele să fie interesate mai mult de Diversitatea minții.

Citeste mai mult

Liderul și ”yes-man”-ii săi

Când văd că într-o echipă de management există discuții despre o decizie, sugerez de fiecare dată să se caute și o a treia posibilitate, care să nu fie o intersecție a celorlaltor două posibilități. Premisă: dacă oamenii nu sunt de acord cu aceste decizii, există o șansă reală ca cele două soluții să nu fie cele mai bune. Căutați și a treia alternativă.

​Puteți citi mai multe în articolul publicat în Revista BIZ, în data de 28 februarie 2017.

Citeste mai mult

Cum afectează negativismul randamentul la locul de muncă

După unul dintre seminariile mele, am rămas seara la o bere cu Dragoș, unul dintre manageri. Era clar pentru mine că lui Dragoș îi plăcea jobul lui. Vorbea entuziasmat despre companie și despre modul în care colaborează cu colegii. Fața lui s-a schimbat atunci când a început să vorbească despre echipa lui. Conducea o echipă de 12 oameni, toți simpatici și muncitori, mi-a mărturisit el, doar Liviu era o adevărată dramă.

Citeste mai mult