In presa: Cariere August 2017
În cadrul activității mele de coach și consultant, întâlnesc o mulțime de oameni. Și ei îmi spun o mulțime de povești/istorii legate de munca și de viața lor personală. Și toate aceste povești/istorii m-au învățat un lucru important: Oamenii sunt foarte agili. Chiar şi atunci când viaţa nu este atât de ”dulce” pentru ei. Nu am întâlnit niciodată o persoană care să fi avut o viaţă perfectă. Întotdeauna au existat atât suișuri, cât și coborâșuri și, uneori, coborâșurile au fost foarte grele. Și cei mai mulți oameni, atunci când privesc inapoi, spun: "Dar trebuie sa faci ceva, viața merge înainte".
Acest articol a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro in data de 29 august 2017.
In presa: Revista BIZ iulie 2017
Când vorbim despre bonusuri, ne gândim automat la bani. În multe companii, bonusul este folosit ca și mijloc de motivare. Și, de fapt, știm că, de peste 40 de ani, metoda ”recompensă (=bonus) și pedeapsă” nu funcționează ca factor motivator și, mai important, nici măcar în beneficiul companiei. De fapt, funcționează chiar împotriva companiei atunci când bonusul nu este legat de un bun indicator-cheie de performanță. Totodată, de peste 40 de ani știm că motivarea nu provine de la bonusuri.
Acest articol a fost pulbicat in Revista BIZ, in data de 31 iulie 2017.
In presa: Cariere Iulie 2017
John avea 55 de ani, iar în ultimii 10 ani, condusese departamentul de mentenanță. La acea vreme, eu eram directorul de resurse umane. John mă vizita săptămânal, întrebându-mă când ar putea fi pensionat anticipat. Voia să se bucure de viață și, în mod special, să petreacă timpul cu nepoții săi. Din nefericire, trebuia să îl dezamăgesc de fiecare dată. Pensionarea anticipată era doar pentru acei angajați al căror loc de muncă ar fi fost desființat. Câteva luni mai târziu, am fost nevoiți să facem o restructurare majoră din cauza rezultatelor financiare proaste. Aveam posibilitatea să desființăm locul de muncă al lui John. Și el a fost primul pe lista oamenilor care ar fi putut să plece, aplicând procedura pensionării anticipate.
Acest articol a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro, in data de 21 iulie 2017.
In presa: Cariere Iunie 2017
Adeseori, nu ne dăm seama cât de importantă este munca în viața noastră. Oamenii din România lucrează multe ore. Zece ore pe zi nu reprezintă excepţia. În aceste cazuri, oamenii petrec 30% din timpul lor la muncă, tot 30% pentru familie şi prieteni şi 40% din timp îl petrec dormind și călătorind. Şi includem aici și weekend-ul. Deci, eu cred că este foarte important să ne gândim la acele întrebări despre viaţă.
Acest articol a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro, in data de 22 iunie 2017.
In presa: Revista BIZ Mai 2017
Bonusurile, în acest articol, înseamnă bonusuri în bani, care sunt menite să sporească motivația. Și o motivație sporită crește performanța. Dar chiar este cazul? Când oamenii primesc un bonus, două variabile sunt importante: CÂND îl primesc și CÂT primesc. Și aceste variabile sunt legate între ele. Haideți să aruncăm o privire mai atentă asupra acestor două variabile.
Acest articol a fost publicat in Revista BIZ in data de 29 mai 2017.
In presa: Cariere Mai 2017
Leadership-ul este în totalitate despre relații. În calitate de lider, nu este nevoie să te întrebi dacă relaționezi cu angajații, întrebarea ce se impune se referă la calitatea acestor relații. Și, în general vorbind, femeile sunt mai bune decât bărbații în gestionarea relațiilor. Bărbații sunt mai buni în ceea ce privește conținutul subiectului.
Acest articol a fost publicat pe site-ul www.cariereonline.ro, in data de 26 mai 2017.
In presa: Cariere Aprilie 2017
Cum putem recunoaşte stilul de conducere dictatorial? De fapt, acest lucru este destul de simplu de aflat. Un dictator nu pune întrebări. Pentru că un dictator nu este interesat de părerile celorlaltor oameni. Dictatorul se aşteaptă ca oamenii din echipa lui sau a ei să-l urmeze fără să pună întrebări și fără să pună la îndoială autoritatea lui sau a ei. Dictatorul nu permite greșeli. Dictatorii aşteaptă o performanţă ridicată, de cea mai bună calitate, tot timpul.
Acest articol a fost publicat pe website-ul www.cariereonline.ro, in data de 25 aprilie 2017.
In presa: Revista Business Woman Aprilie 2017
Leadership-ul este despre cum interacționezi cu ceilalți, în timp ce managementul este despre contro. Puteți citi mai multe în articolul publicat în Revista Business Woman nr. 77 aparut în aprilie 2017.
In presa: Revista Capital Aprilie 2017
"Povestea olandezului care a pariat pe Romania". Va invitam sa aflati mai multe despre Toine Kets, din articolul publicat in Revista Capital in data de 21 aprilie 2017.
In presa: Revista BIZ Aprilie 2017
În companiile de succes, angajații asertivi şi liderii merg mână în mână. Shanon Anthony Bower descrie diferenţa dintre oamenii asertivi şi agresivi după cum urmează: ”Diferenţa esențială dintre a fi asertiv şi a fi agresiv constă în modul în care cuvintele și comportamentul nostru afectează drepturile şi starea de bine a celorlalți.”
In presa: Cariere Martie 2017
Când mi s-a cerut să scriu un articol special dedicat zilei de 8 Martie, am avut în minte câteva opțiuni. Aș putea să scriu despre un subiect la modă în lumea afacerilor: Diversitatea de gen. Dar aș prefera ca firmele să fie interesate mai mult de diversitatea minții. Un subiect mult mai interesant și mai util decât să vorbesc despre diferențele dintre bărbați și femei.
In presa: Revista BIZ Februarie 2017
Când văd că într-o echipă de management există discuții despre o decizie, sugerez de fiecare dată să se caute și o a treia posibilitate, care să nu fie o intersecție a celorlaltor două posibilități. Premisă: dacă oamenii nu sunt de acord cu aceste decizii, există o șansă reală ca cele două soluții să nu fie cele mai bune. Căutați și a treia alternativă.
In presa: Cariere Februarie 2017
Puteți afla mai multe despre cum afectează negativismul randamentul la locul de muncă. Ce face managerul când angajații spun frecvent ”nu” la birou.
Articolul a fost publicat pe website-ul www.cariereonline.ro, in data de 16 februarie 2017.In presa: Revista Biz Decembrie 2016
A te conforma și a copia comportamentul celorlalți, adesea, conduce la un comportament ciudat și irațional. Și observăm acest lucru destul de des în mediul de afaceri. Să copiezi și să faci în mod automat ceea ce competitorul, de asemenea, face.