Nu este suficient să trimiți oamenii la cursuri de leadership. Înainte de asta, trebuie să te gândești de ce sunt necesare. Pare foarte simplu, deci de ce se întâmplă atât de des ca aceste cursuri să nu aibă succes?
Expertul în leadership John Adair afirmă că, foarte adesea, se acordă prea puțină atenție dezvoltării în leadership. Un bun leadership este fundamental pentru o afacere care funcționează bine, astfel încât este logic să asiguri oamenilor competențele adecvate rolului. Totuși, spune John Adair, în ciuda faptului că acesta este unul dintre aspectele cele mai importante, rar o să găsești o organizație în care cineva se gândește mai multe de 24 de ore la un curs despre leadership înainte de a face o programare pentru acel curs.
Este clar că toate organizațiile sunt presate de timp, dar mai există și premisa că, de fapt, nu ai de ce să te gândești prea mult la cursurile de leadership. Suficient că cauți cea mai recentă teorie, o împachetezi într-un program și o externalizezi. Problema s-a rezolvat. Nu chiar! Ăsta-i motivul pentru care eșuează atâtea programe de leadership. Credem că ar trebui să existe o analiză minuțioasă a organizației, care ține cont de obiectivele acelei firme și de nevoile individuale de formare. Problema este că mult prea mulți oameni vor o rezolvare rapidă. Experții în leadership susțin: “Este nevoie de un orizont de timp de cel puțin cinci ani pentru a crea și dezvolta lideri year”.
Regula de aur este asumarea. Euripide spune: “Zece soldați conduși cu înțelepciune vor învinge o armată de 100 de coldați fără cap”. Dezvoltarea leadeshipului este esențială pentru afacere, astfel încât companiile ar trebui să își controleze întotdeauna atent programul de dezvoltare a leadershipului. Poți să accepți sfaturi în această privință, dar niciodată nu îl lași pe mâna altcuiva. Și nu există cursuri “mărime universală”. Leadershipul nu se predă, se învață. Nu formatorii sunt oamenii cei mai influenți în materie de leadership într-o organizație, ci liderii acelei organizații. Combinația câștigătoare pentru elaborarea oricărei strategii de leadership este trinitatea formată din directorul general executiv, directorul HR și un specialist în leadership. Atunci când aceste trei persoane conlucrează, puteți obține minuni. Și căutați un formator/specialist în leadership care nu doar instruiește și ajută oamenii să își însușească cunoștințe despre leadership, ci îi și inspiră și îi face să iubească această temă. Odată ce ați obținut starea asta de spirit, lucrurile chiar încep să se schimbe.
There are no comments