De câteva ori pe an ni se solicită să organizăm un eveniment de teambuilding pentru câte o echipă (management). Liderul propune una-două zile la munte sau în pădure, ca să se cunoască mai bine. Noi în genul ăsta de teambuilding nu credem. De ce?
Munca în echipă este foarte importantă, esențială pentru succesul unei companii. Clienții solicită tot mai multe. Dacă au o întrebare sau o problemă, se așteaptă la o reacție imediată. Activitatea devine din ce în ce mai complexă și este din ce în ce mai greu pentru angajați să țină pasul cu toate progresele (tehnologice). Acesta este motivul pentru care munca în echipă este esențială: o echipă poate realiza mai mult decât pot membrii săi, individual. Acesta este motivul pentru care managerii se străduiesc atât de mult să își dezvolte echipa, să creeze o echipă puternică. Prin urmare, nu este nimic neobișnuit să te duci “undeva” pentru a descoperi care sunt talentele, ambițiile și experiențele membrilor echipei. Și există destui consultanți care vă pot ajuta cu o evaluare a echipei și cu o sarcină complexă de îndeplinit în echipă, de exemplu construirea unei piramide. Însă toate aceste acțiuni privesc în interiorul companiei. Sigur, echipa vorbea despre clienți și piețe, dar toate obiectivele erau orientate spre interior. Și totul se întâmplă undeva, acolo, în exterior!
Iar această “orientare spre interior” sufocă simțul urgenței necesar acum! Adevăratul simț al urgenței înseamnă că oamenii acționează în cazul aspectelor critice privind spre exterior: piața și clienții. Oamenii cu un simț real al urgenței cred că acum trebuie să acționeze pentru rezolvarea acelor aspecte critice, nu la un moment dat, nu conform vreunui program deja aprobat. Acum înseamă că în fiecare zi progresezi. Importanță critică înseamnă provocări esențiale pentru succes sau supraviețuire, câștigi sau pierzi. Simțul urgenței nu înseamnă că trebuie să fac ședința aia azi, înseamnă că acea ședință trebuie să ducă la un rezultat important azi. Comportamentul acesta nu este determinat de convingerea că toate merg bine sau că totul este un dezastru ci, dimpotrivă, că lumea cuprinde oportunități minunate și pericole uriașe. Iar o echipă puternică, cu un real simț al urgenței, vrea să se miște și să câștige, acum!
Apoi, dacă vă gândiți în urmă, la toate activitățile de teambuilding la care ați participat... De câte ori și-au propus să creeze o echipă cu un adevărat simț al urgenței?
Crearea unei echipe extraordinare începe cu obiective clare, o finalitate comună și implicarea tuturor membrilor echipei. Asta înseamnă că începe cu conștientizarea simțului urgenței. Și echipele vor descoperi că asta este cu adevărat muncă în echipă și că este distractiv!!
Când decideți să ieșiți undeva pentru a face ceva cu acest simț al urgenței, activitățile de teambuilding capătă logică și merită banii.
There are no comments